Idag kom en ny faktura från Swedbank Finans. Som antagligen varit på villovägar eftersom den skall betalas senast igår.
Vi bor på en adress där alla gator heter löjligt lika. Det fungerar dåligt hela året och vi får fel post i lådan minst en gång per vecka, men sommartid med imbecilla semestervikarier fungerar det ännu sämre.
Och det är bara att inse, en del går antagligen inte till brevlådan med felposten. Vi får inte allt. Jag däremot, lämnar in ett officiellt klagomål hos företagscenter en gång per år och har gjort i 18 år ifall det någon gång blir en svinviktig räkning som faktiskt inte kommer fram. Plus att jag går med all felpost till brevlådan och postar om den.
Den där fakturan från Swedbank på 18 öre i dröjsmålsränta, 35 spänn i aviavgift och öresutjämning så räntan försvann som jag inte tänkte betala och även upplyste dem om.
De verkar fatta rätt trögt på det där finansinstitutet.
Idag kom denna.
1. Betala igår
2. Nej, vi fattade inte att du inte skall betala alls, så nu har vi höjt räntan
3. Fortfarande mycket oklart vad räntan är baserat på eftersom beloppet är noll
4. Och öresutjämningen gör, återigen, att du bara skall betala aviavgiften
Får man blir förbannad på riktigt snart?