I samarbete med Oliver Forster
Det sägs att en man döms efter sitt utseende och att det viktigaste som finns är ett första intryck. För superstjärnan Cristiano Ronaldo är det främmande att vara något annat än vad han anser vara perfekt, både på och utanför planen.
När man är en av de bästa fotbollsspelarna i världen, och kanske till och med en av de bästa idrottsmännen har man inte råd att se ut på något annat sätt än sitt absolut bästa, och det gäller både när han tränar och spelar för Real Madrid.
Om man tar en närmare titt på hur han kommit dit han är får man en känsla av deja vu. Det finns någon annan som har gått i exakt samma väg, en person som blev en av fotbollsvärldens största modeikoner.
Den vi pratar om är såklart David Beckham som precis som Ronaldo spelade för Manchester United och Real Madrid och var en marknadsförares högsta dröm.
När en fotbollsspelares image blev lika viktigt som hans färdigheter på planen började modevarumärken närma sig de mest populära spelarna, och precis som Beckham har Ronaldo tagit samma väg.
Allt från hår- till hudprodukter, träningskläder till kostymer, Ronaldo klär sig för att imponera.
Med sin naturliga skönhet och coolhet tillsammans med sin olivfärgade hud som fullbordar hans kläder, som ofta kommer från hans sponsorer, har han en komplett image.
Han är höjden av elegans och detta visar han med sina smarta och avslappnade, men fortfarande vardagliga jeans och skjorta (nedstoppad) tillsammans med ett bälte, kavaj, smarta skor, designklocka tillsammans med det ultimata tillbehöret: solglasögonen.
http://www.ronaldocr7.com/wp-content/uploads/2015/02/1080202-cristiano-ronaldo-assiste-aux-marca-950×0-1.jpg
Ronaldo ser till att han finns överallt och har till och med sitt eget varumärke för underkläder. På planen är han samtidigt nära att lyckas med precis allt det en fotbollsspelare kan lyckas med.
Medan han förbereder sig inför säsongens alla utmaningar med Real Madrid, inklusive att vinna ”the Golden Boot”, vilket skulle öka hans dragningskraft ännu mer, placera ett bet på Betway SE, där du hittar alla de senaste oddsen där den otroliga anfallaren oftast alltid hittar nätet varje gång han spelar en match.
Hans utseende går att känna igen på direkten, oavsett vad han har på sig, vilket innebär att han aldrig kan fly undan medierna, oavsett var han är.
På grund av detta är modevarumärkena alltid noga med att han ska fotograferas eller filmas när han har på sig just deras kläder eller accessoarer.
Och detta är stora affärer. Enligt en rapport från Forbes 2016 genererar Ronaldo $176 miljoner för sina sponsorer via sociala medier. Han skrev på ett femårskontrakt med Nike förra året värt $13 miljoner per år.
Mellan somrarna 2015 och 2016 genererade Ronaldo $36 miljoner bara för Nike via inlägg på sociala medier där han gjorde reklam för deras produkter, och totalt sett tjänar han $32 miljoner via sponsorer från modevarumärken.
Han har inte bara ett underklädesvarumärke, han har även ett skovarumärke som är döpt efter hans initialer och tröjnummer i Real Madrid, CR7. Detta är värt $34 miljoner bara i mediavärde.
Medan han rör sig mot slutet av sin fotbollskarriär verkar det som att Ronaldo definitivt åtminstone har ett par år kvar som sportmodeikon.