Jag fick ett mail alldeles nyss. Såvitt jag vet har jag aldrig någonsin handlat något av shoppen ifråga och kan därmed inte ha signat upp mig på deras nyhetsbrev.
Finns. Inte. En. Chans.
Mail brukar inte ha riktad reklam, för även om det där internätet ser i princip allt man skriver om och har för sig så har de ju fortfarande inte någon mailadress att härleda det till. Det är ju därför all reklam för “saker man senast kollat på” hamnar i google-ads och i den extremt riktade facebookreklamen.
Det här är nog första gången jag känner att storebror även ser mig och dessutom kollar upp min mailadress.
Förvisso behöver jag kanske gaffelservice, men inte på de gafflarna som åsyftas i mailet.
Och jag är även ytterst tveksam till om de säljer komponenter till cykelglasögon.
Men med en hundring i rabatt skadar det ju aldrig att kolla om de kanske säljer extraskalmar eller så?
Humlan says:
fniss De hade nog missuppfattat lite!
… men man kan ju inte låta bli att undra hur det blev så att du fick mailet.
Karin says:
Haha,tala om att dom är ute och cyklar vad det gäller målriktad reklam..men lite läskigt är det hur mycket som”snappas”upp.Anyway,kollade lite och dom har städsaker till mannen och “spel”till dig,du får trampa som en dåre men kanske ger bättre kondis än Candycrush…Passa på NU innan köpstoppet,du har ju rabatt…
Victoria says:
Men kommer jag somna till ett trampspel? Det är ju enda vitsen med Candy Crush 😉
Bibbi says:
Ja du, man behöver inte ha varit inne på sidor och anmält sig har jag märkt. Jag får hur mycket konstiga erbjudanden som helst både till jobbmailen och till den privata. Det är väl som vanligt, de köper mailadresser och hoppas på att något ska hamna rätt. Suck!
Victoria says:
Väldigt tajmnat mailköp måste jag säga 😉