Jamen PostMord då (varning för eventuellt barnförbjudet språk här)

Jag medger att jag var skeptiskt inställd när Bring och andra företag började köra post till oss ett par dagar i veckan som tillägg till posten, för det verkade onödigt. Extra onödigt i Göteborg där vi redan hade posten som aldrig hittade till rätt brevlåda pga för lika gatunamn på orten (typ alla gator heter något med “runor” eftersom vi bodde vid hällristningar). Ytterligare ett bolag som skulle få chansen att göra fel liksom. Och det kändes onekligen lite fånigt att vissa dagar ha tre olika brevbärare hängande runt brevlådan med varsitt kuvert i näven.

Behöver jag ens påpeka att jag avskydde posten redan då? Eftersom de kostade mig många sköna tusenlappar per år i påminnelseavgifter och ibland (för ofta) till och med inkassokrav för att de hela tiden envisades med att dela ut posten fel?

Nu är jag dock SVINFÖRBANNAD. Och önskar trolldom och förbannelser över PostMord. För de är lögnaktiga små as med tjuvar som anställda. Framför allt lögnaktiga. Det där med tjuvandet hoppas jag inte att de har satt i system i alla fall, lögnerna däremot. Det är en annan femma.

Det räckte att påbörja det här inlägget för att jag skall sitta med en vilopuls på 200 och gnisslande käkar i ren ilska.

I alla FALL. Häng med nu. För det här är banne mig dårskap.

Johanna (Admin Anka) lånade en telefon av mig när hennes pajade förra sommaren. Inga konstigheter som Färjan-Håkan skulle sagt.

I mitten av augusti skickade hon tillbaka den till mig. Som ett rekommenderat brev, för att vara på den säkra sidan. Den låg i en kartong inuti ett sådant där grönt vadderat kuvert som man kan köpa varsomhelst ni vet?

I en kartong, i ett kuvert OCH rekommenderat. Heltryggt. Tyckte man.

När jag hämtade ut reket såg jag att det hade varit öppnat och återförslutet, men jag sa inget. Jag visste ju inte om det kanske var Johanna som hade glömt något och blivit tvungen att öppna och stänga det. Sedan öppnade jag det när jag kom hem.

I kuvertet låg kartongen. Men det låg ingen telefon i kartongen. Den var nämligen också öppnad och stängd igen. Och så var den ju alldeles tom.

I ungefär en minut hoppades jag på att Johanna hade drabbats av akut talanglöshet och glömt stoppa i telefonen, men givetvis inte. Fast jag dubbelkollade med henne, det gjorde jag. Hoppet är det sista som överger osv osv.

Då började TRASSLANDET. För PostMord har regler. Dock verkar de bara behöva följa de regler som är till deras fördel och inte till deras nackdel.

Jag ringde och reklamerade reket, talade om precis hur det såg ut och att det verkligen såg ut som att någon hade öppnat kuvertet och norpat telefonen. Mannen som tog emot reklamationen sa att DET minsann, DET var nog helt omöjligt. Däremot kunde det hände att kuvertet hade fastnat i en vals någonstans och innehållet hade trillat ut. Och han var helt säker på att telefonen skulle dyka upp igen. Jag tror att han snarare drog en vals. För jag har hittills inte hört talas om valsar som råkar öppna kuvert, sen kartonger, låta innehållet trilla ut och sedan stoppa tillbaka tom kartong och stänga kartong och kuvert igen? Men OKAY, där och då i augusti trodde jag åtminstone att det skulle lösa sig.

Först ville de ha IMEI-numret till telefonen. Vilket bara vara rena rama turen att vi hade och det hade vi enbart för att Johanna hade varit tvungen att låsa upp telefonen då vi inte hade samma abonnemang. Sedan var det tydligen inte jag som skulle reklamera, det var avsändaren. Högst oklart varför det var så viktigt, men så var det. Det var även avsändaren som skulle komma in med ersättningskrav. Men dit hade vi inte kommit än, i augusti var vi fortfarande kvar på IMEI-numret. Som PostMord fick.

Om jag inte minns helt fel nu så återkom de efter ungefär en månad och talade om att telefonen inte stod att finna någonstans. Då var det jag som fick ett mail där de efterfrågade ersättningsanspråk och kontaktuppgifter till avsändaren. När jag svarade på det mailet kopierade jag in Johannas mail som mottagare och skrev klart och tydligt att jag svarade på mailet till både PostMord och Johanna och att de därmed kunde se adressen i mailet.

Sedan blev det jättetyst. Hur tyst som helst. Skitlänge. För jag glömde det.

I december kom jag på det och hörde av mig igen. Och fick till svar att ärendet var nedlagt utan ersättning för att de aldrig hade fått avsändarens kontaktuppgifter. Alltså?

Jag svarade på mailet och talade om att det hade de VISST och fick efter det ett fullkomligt snillrikt svar:

Screen Shot 2016-01-15 at 09.43.00

“Nu har jag lärt mig navigera lite bättre i vårat mejlsystem”????

Hur är det ens möjligt? Och de tyckte inte ens att det var en bra idé att tala om för mig att det var avslutat? Trots att han faktiskt hade MIN mailadress. De talade inte om det för mig förrän EFTER jag hade kontaktat dem för att fråga?

Häpnadens finger i förvåningens mun.

Och ja, han har skrivit att han har skickat ett brev till Johanna. Ett fysiskt brev. Det har hon givetvis inte fått. Om det beror på att han kanske ändå inte har skickat det eller använt sig av de egna posttjänsterna låter jag vara osagt.

Då började vi igen. Johanna fick ett mail (han hade ju faktiskt lärt sig navigera bättre i mailsystemet) där hon skulle ange ersättningsanspråk. Bara det är ju lite konstigt med tanke på att det var min telefon, men okay, är det avsändaren som skall claima så är det.

Jag hade dock inget kvitto kvar. Det var min gamla iPhone som jag hade köpt på mitt abonnemang. Eller ja, gammal och gammal, så himla gammal var den inte, men jag hade i alla fall inte sparat något kvitto. Det kan man ju tycka vad man vill om och det är väl slarvigt för all del, men med tanke på allt som skickas med deras rekommenderat-tjänst borde det inte ens vara ett krav. Faktum är att det inte ens är ett krav om man lusläser. Men, jag ringde Telenor, fick tag på en mycket trevlig prick som försökte hjälpa mig allt vad han mäktade med. Jag hade ju ändå IMEI-numret.

Han fick fram vilket abonnemang den var köpt på, vad den kostade och när den var köpt (början av 2014 = den var alltså lite drygt ett år gammal när den var ute och surfade med posttjänsten), men han kunde inte ta fram ett riktigt butikskvitto. För de behövde bara spara originalkvitton på slika försäljningar i ett år. Däremot skickade han ett mail till mig å Telenors vägnar där han intygade allt nämnt. Och sa även att om PostMord undrade något kunde de höra av sig till honom så skulle han hjälpa till att räta ut eventuella frågetecken. Trevlig prick som sagt. Han var lika häpen som jag över kravet på kvitto och hur man skulle och inte skulle använda sig av rek.

Intyget skickades till PostMord tillsammans med Telenors kontaktuppgifter. Fint så. Telenor är ju ett ganska stort företag så det var ju inte som att jag bad grannen vidimera att jag hade köpt telefonen. Och jag fattade ändå inte varför de skulle ha butikskvitto, men nu fick de det närmaste vi kunde komma.

Då kom det här:

Screen Shot 2016-01-15 at 09.59.03

Till Johanna den här gången. Och nu vet han inte vilken kontakt hon har med adressaten.

Alltså, jag vet inte hur många mail och telefonsamtal senare det här är, men han har ju hela saken klar för sig. Han vet att jag och Johanna är kompisar och att hon använde tjänsten för att lämna tillbaka en lånad telefon. Hur svårt kan det vara? Ja, jag hakar upp mig på detaljer, men jag är JETEARG.

Till och med så himla arg att jag vägrar acceptera. Jag ringer alltså och ber att få prata med någon annan än mailsnillet och det får jag. En tjej, jättetrevlig och så himla förstående när jag förklarar vad som hänt. Eftersom jag drar paralleller med alla människor som köper och säljer på Tradera exempelvis, som använder just rekommenderat för att vara på den säkra sidan. Där finns ju cirka noll butikskvitton oftast. Bara ett kvitto från avsändare till mottagare möjligen.

Jodå. Hon hajar säger hon, och lovar att ta upp det med någon mer på reklamationsavdelningen och höra av sig till mig.

Det var i början av december.

I förrgår ringde jag igen, då ingen alls har hört av sig. Den enda noteringen som var gjord var att a) jag hade pratat med den mycket trevliga tjejen och b) de väntar fortfarande på kvitto för intyget gills inte.

Då brast det. Totalt. Telefonen har varit borta i ett halvår, den kostade 6480 spänn ett drygt år före den postsurfade rakt ner i någons ficka och jag har ingen lust att kasta de pengarna i sjön när det är företaget som inte sköter sig när man betalar för en försäkringstjänst.

Jag lade på luren och ringde polisen för att polisanmäla dem. Inte för att jag tror att polisen går vidare. Men för att jag åtminstone skall kunna fråga mitt försäkringsbolag om de kan stå för något.

Polisen som tog emot anmälan blev lika häpen som rara killen på Telenor. Hon handlade mycket på Tradera, men hon tackade och bockade för anmälan och sa att hon inte skulle använda sig av rekommenderat-tjänsten mer heller. Eftersom även hon tyckte det var helt orimligt att man inte skall kunna skicka något man inte har butikskvitto på.

Det står liksom ingenstans på postens sida. Det betyder att saker man kan skicka med den typen av försäkring blir ganska få. Man kan inte skicka en dyr begagnad väska till exempel, eller kanske ett par örhängen man har ärvt. För de måste ju faktiskt ha det förbannade KVITTOT?

Så. Ja. Grattis PostMord. Ni suger och ni har snott sex laxar i en laxask från mig. Och det tog bara ett halvår innan jag fick reda på att ni jobbar i knyckarbyxor, nästan ingen tid alls faktiskt.

Nästa gång jag behöver skicka något skall jag inte skicka det alls. För det kommer jag ju aldrig mer våga. Trots att rek är försäkrat upp till 50.000 kronor enligt villkoren.

Kan inte Bring eller någon, vem som helst, konkurrera ut de här snillena. Gärna snart.

Och när jag har slutat vara så himla akut jetearg skall jag gå vidare till ARN.

Det måste bara sluta bulta av ilska bakom tinningen först.

Himla mysig och poppig historia så här att starta helgen med va?

Mvh, SKITFÖRBANNAD (och hatisk mot både människor och företag som knycker saker och pengar som inte är deras)

(Men jag är väldigt glad över bilen, det är jag.)


Posted in Idioter, Klimakteriekossan by with 52 comments.

Comments

  • Bh-Helene says:

    Helt jävla otroligt!

  • Johanna says:

    Det har verkligen varit en följetong utan motstycke detta. Jag gillar verkligen hans svar också. Och att han kommunicerar med mig när det passar honom (dvs när han märker att du är arg) och låtsas att vi öht inte har nån kontakt med varandra.
    Det vore så ROLIGT att få veta exakt hur mycket saker som försvinner längs vägen med rek. Har aldrig hört talas om det förut, men med tanke på tillvägagångssättet har jag ju svårt att tro att det är första gången?

  • CamillaF says:

    DE ÄR JÄVLA SÄMST PÅ ALLT ÖVERALLT!! Kan inte dela ut posten till rätt personer i rätt tid i Uppsala heller, har ett bemötande när man klagar (kostat MIG 1500 spänn för en kursavgift som KOM FRAM EN VECKA EFTER KURSSTART) som ÄR UNDER ALL KRITIK! Idioter HELA bunten!

    Är vanligtvis mjuk och mild människa med en buddistisk approach till livet, medmänniskorna och omgivningen. MEN POSTHELVETET!! Det går inte, man måste HATA!

    • Victoria says:

      Så underbart befriande reaktion. Och jag håller med. Men kan ändå inte låta bli att skratta (medkännande), posten är verkligen ett ämne som berör. Förlåt, POSTHELVETET menade jag ju såklart 🙂

  • Humlan says:

    Jag har varit lite snurrig de senaste dagarna, förmodligen lågt blodtryck, men nu gick blodtrycket upp igen! Och ändå visste jag om början på denna historia, så jag var ju lite förvarnad.

    Anmäl överallt där det går att anmäla!
    Sprid detta överallt du kan sprida det på!
    Tidningar? Det kanske skulle sätta eld i baken på dem?
    Vid det här laget borde du ju ha ersättning för tid och “sveda och värk” också. (Tyvärr har vi ju bara symboliska ersättningar i det här landet.)
    Klart du är skitförbannad, vem f*n skulle inte vara det?
    *MORR*

    • Victoria says:

      Tanken med tidningar har slagit mig, för att jag tycker att ALLA borde få reda på att man betalar för en tjänst som inte ger ett skit. Men sen fnissar jag åt dylika upplägg som tidningar kör när det gäller sådant. Typ “ställ dig där och se ledsen och okontaktbar ut” på fotot med rubriken “HON HAR INTE KUNNAT RINGA NÅGON PÅ ETT HALVÅR”. Då blir det jätteroligt istället för argt i mitt huvud.

      Men jag saknar Jerker och Plus. Han hade jag velat bussa på asen på reklamation som bara tar betalt men inte betalar.

      • Humlan says:

        Ja, absolut en sak för Plus! (Med Jerker, menar du Sverker Olofsson, eller är det någon jag missat?) Och jag instämmer med tidningarna, jag hade nog aldrig klarat av att ställa upp på den bilden! 😀

        Jag har vänner som handlar på Tradera en del och som brukar betala extra för rek för att veta att det kommer fram ordentligt. Nu varnar jag dem!

        • Victoria says:

          Jag verkar ha seriösa namnproblem idag. Klart jag menar Sverker. Fast jag trodde tydligen att han hette Jerker en liten stund förut. 🙂

          Ja! Tala om för henne. Inte köpa något som säljaren då inte har butikskvitto på, för då funkar inte jävla reken i alla fall. Vilket låter helt orimligt i mina öron, det är ju just det man betalar för när man vill ha den extra säkerheten. OCH, tom myndigheter använder ju sig av tjänsten och den är giltig i domstolar. Alltså???

  • I mitt huvud says:

    Det är ju helt sjukt!!!! Tycker absolut att du ska tipsa tidningar om detta! Be nån annan ställa upp på bilden! (Eller skicka dem bilden du har på din sida om dig här. He he he!! Då skiter PostMord ner sig!! Ha ha ha!!

  • Birgit says:

    Alltså, det här med PostMord är ju inget nytt hos oss på landet. Det allra värsta är ju att man inte kan bojkotta skiten. Har en story som är angränsande….

    Min faster (80 bast) har i hela sitt liv varit diakonissa och bott i ett slags kloster med andra nunnor. Hon har aldrig haft någon familj och det enda egna har varit hennes rum på 20 m2 som hon städat själv. Matlagning, tvätt mm har “någon annan” skött. Detta har gjort att hon fokuserar och lägger energi på det hon kan lägga energi på. Städa ur sin lilla garderob varje vecka (hon går endast klädd i privata kläder på semestern) och skriva brev. Det här är liksom bara för att rama in historien lite. Hon skriver till alla hon känner på alla bemärkelsedagar (tro mig, det finns fler än födelsedag och storhelger om man ger sig katten på det). Främst fokuserar hennes brevskrivande på hennes enda anhöriga, dvs hennes bror (min pappa) och min mamma och jag som enda i nästa generation med familj. Och vi bor alla i Sverige medan hon bor i Tyskland. I och med att hon fokuserar så på brevskrivandet och det är en så viktig fråga för henne så förväntar hon sig alltid tackbrev asap, på fint brevpapper helst med blommor. Jag har en lite för lång startsträcka till att gå upp på vinden till min blommiga brevpapperslåda, sätta mig och skriva lite hejsanhoppsanfloskler på tyska, hitta en prioritaireklisterlapp och stoppa brevet i en brevlåda. Tar det för många dagar ringer hon och frågar om inte brevet kommit fram. Sedan ett år tillbaka kommer inga brev av henne fram till varken mig eller pappa. Hon har varit ytterst bedrövad och skyller allt på den svenska posten. Skulle man lätt kunna göra, men eftersom de flesta andra vanliga breven kommer fram så trodde både pappa och jag att felet kanske låg hos henne. Vi började nysta. Hon brukar lämna brevet till Hausmeister som tar med det till posten och stoppar det på lådan. Då misstänkte jag Hausmeister. Så gick hon själv till posten och la på breven. Fortfarande kommer de inte fram. Då gick hon in på postkontoret och de säger att hon ska skicka breven rekommenderat för då kommer det fram. Så sonen fick ett rekommenderat födelsedagsbrev på sin 8-årsdag. Hon ringde varje dag för att höra om det kommit fram. En dag när jag kom hem kl 20 så låg postlappen där. Nästa dag när hon ringde var hon upprörd över att vi inte genast hade hämtat ut det. Till saken hör att vi måste åka 7 km enkel väg till vår lilla icabutik, sonen ska ha signerat uthämtningslappen, ha med sonens pass och själva en legitimation för att få ut ett brev det står grattis på födelsedagen i och att hon ber för oss. Inget ont i det, men det blir inte prio ett i detta. Den 28/12 gick hon till posten igen och skickade ett rekommenderat brev till mig och ett till pappa. Dessa två är nu uppslukade av jorden. Ingen kan säga vart de tagit vägen. Jag tror att någon på hennes postkontor norpar alla riktiga brev med käcka hjärtanklisterlappar, öppnar dem för att hen tror att det finns pengar i dem och slänger. Detta eftersom de här diakonissorna säkert brukar slänga i nån peng till sina släktingar. Veeeeeery lång story, men men. PostMord eller DHL i Tyskland som är deras post. Alla lika dumma.

    • Victoria says:

      Åh jesus. Vilket verkar passa extra bra här. Så himla EXTRA praktiskt att hon dessutom då har börjat med rek som posten därtill slarvar bort.

      Men vad säger PostMord om det då? De är ju verkligen extra försäkrade, även om det i det här fallet “bara” är brev. JÄVLA puckon.

      • Birgit says:

        Just nu ligger det i att hon försynt frågade och de “letar” efter två!!! brev. Och det blir inga pengar som plåster på såren för hon har ju inget värde i brevet. Jag fattar inte varför det finns rek om de ändå bara slarvar bort och sedan inte betalar ut försäkringen. DET HELA ÄR HÅL I HUVUDET.

        • Victoria says:

          Det är ju en SJUKT bra affärsidé. Ta hundra miljoner extra betalt för rek och skit i att ersätta? HUR BRA? De är helt jävla dumma i huvudet och borde konkurreras ut snarast tack så mycket.

  • Ewa says:

    Fy farao. Post Nord har en sida på Facebook. Kopiera in ditt inlägg där. Jag har haft det tvivelaktiga nöjet att ha med Bredbandsbolaget att göra och när jag blev tillräckligt förbannad gick jag in på deras FB-sida och kräktes. Herre du milde vilken reaktion jag fick, och ja, jag fick rätt.

    • Victoria says:

      Du fick alltså rätt genom att gå in på deras FB-sida? Gratulerar 🙂 Det trodde inte jag funkade.

      Då kommer mitt problem, jag klarar inte att länka till mig själv. Någonstans. Så det går inte. Jag vet inte varför jag inte kan, troligtvis är jag bara knäpp.

      • Victoria says:

        HAHAHAHA jag blev nyfiken nog att kika efter PostMords FB-sida. Den var inte direkt aktiv. 98 personer som gillar den. Det säger ju allt?

      • Ewa says:

        Yes. Hade kanske tur att det var en vettig adm av FB som tog tag i det hela, vet inte. Jag var så jävla förbannad och skrev ett hemskt sjukt lågt överfördjävligt inlägg. Du kan väl bara kopiera delar av ditt inlägg här o lägga in det. Eller skriva ett nytt? Kanske hjälper det eller inte men om inte annat kanske det sprider sig! Det kanske är andra förbannade kunder som skriver där oxå.

      • PJAK/Anna says:

        Det snabbade på min bilreparation hos fel bilfirma också. Ska vi ställa en försynt fråga där och länka hit och fråga om deras nya affärsidé är att stjäla?

        • Victoria says:

          Men jösses. Jag trodde inte det funkade alls om man inte var med i Plus eller var kränkt i en tidning?

          Ja alltså, om någon känner sig hugad att lägga det på deras sida så inte mig emot. Det är ju bara jag som inte klarar att länka till mig själv. Och jag kan inte förklara det beteendet från min sida, jag är konstig. Hade jag däremot haft PostMords VD framför mig hade jag inte haft några som helst problem att tala om allt för honom, i något barsk ton. 🙂

          • Shigura says:

            Jo, fb kan vara väldigt bra. Råkade tala om vad jag tyckte om vår vistelse på ett ganska stort hotell på västkusten, och det var inte odelat positivt – sågade deras restaurang -på deras fb-sida, men trodde att jag var på kompisens sida… Hursomhelst, fick mail från deras vd, som bad om ursäkt, och lovade uppgradering nästa gång. Det blev det, både uppgradering och bjud-skumpa till middagen, fast det hjälpte inte så mycket, eftersom det den här gången sprang möss uppe i soffan i restaurangen. Har ätit där för sista gången…

          • Victoria says:

            Hahaha! Orimligt roligt när man gör det av misstag. Men möss?? Nu måste du ju tala om vilket hotell det var så vi inte råkar åka dit? Och näe, du har rätt. Det spelar ju ingen som helst roll om man får massor med kompensation i det läget.

        • PJAK/Anna says:

          Det gick inte att lägga upp länkar på deras sida. Ska sova på saken hur jag löser det för nog ska de få veta att jag tänker använda schenker i fortsättningen. Brev eller kort skriver jag aldrig numera. Finns ju internet….

  • Annika K says:

    Fy fan! Man betalar ju för rek för att det ska komma fram osv osv.
    Blööööö!

    Förstår att du är mer än förbannad 🙁

  • B-M says:

    Men va fan… vilken soppa! Ja, gå till tidningarna med detta. Inte mer än rätt att alla som skickar REK från Tradera etc får reda på det!

    • Victoria says:

      Det håller jag med om, alla borde ju verkligen få reda på det. Jag kollade på videoklippet som Birgit länkade till, det är ju PTS som ansvarar för posten. Jag kan ju kanske skicka det till dem. Och ARN. Jag måste bara sluta vara akut arg först.

  • Ankie says:

    Vilken jävla soppa, för mig har dom med slarvat bort viktig post,dock inte rekade brev men grymt irriterande.
    Visst har du väl spärrat telefonen så den inte går att använda längre.

    • Victoria says:

      Det är inte okay att slarva bort vanligt post heller, men rek borde de ju kunna följa varje steg av tycker man. Puckon.

      Det satt inget sim-kort i mobilen eftersom den hade varit utlånad. Vi konstaterade att skall man skicka en telefon skall man skicka den påslagen så man själv kan följa den.

  • Amanda says:

    Arn låter som en bra idé, eller om du har lämplig jurist i bekantskapskretsen. Står det inte i villkåren finns det liksom inte nämligen, deras interna rutiner är inte bindande för kunden. Någonstans. Alls. Och jag har svårt att tro att ex ett försäkringsbolag skulle komma undan med det samma.

    Så däng lagboken i huvudet på dem bara. Hårt.

    • Victoria says:

      Ett försäkringsbolag skulle inte komma undan med det, men postjävlarna kan. Jag skall bråka med dem. När den initiala ilskan lagt sig, och jag skall börja med ARN. Och PTS 🙂

  • Bibbi says:

    Nu har de, fan i mig, överträffat sig själva. Om deras anställda stjäl så ska de stå för det.
    Förstår din ilska helt och fullt. Jag blev förbannad bara av att läsa om hur de uppför sig.
    Helt otroligt! Hoppas polisanmälan m.m. kan ge något.
    Undrar om DHL kan vara ett alternativ i sådana här lägen?

    • Victoria says:

      Mmmm….för alla MÅSTE ju använda posten. Även om vi väljer bort den som privatpersoner så har vi ju inkommande post som vi inte kan påverka.

      • Bibbi says:

        Jag vet. Jag hoppas verkligen att polisanmälan ger något.
        Mitt förslag med DHL var att man kan skicka paket med bud men det blir väl svindyrt misstänker jag.
        Ibland vore det ju väldigt bra med konkurrens eller att PostMord bara kollar upp vilka de anställer.
        Jävla idioter!

  • Ki says:

    Nä? Mäh! Vilken totalt misslyckad service. Har inte förlorat några försändelser själv, men däremot hamnar de på alla möjliga ställen ‘eftersom det inte var någon hemma när vi levererade’. Nä, om det inte aviseras i förväg så kanske vi är på jobbet under kontorstid på vardagar? Vi hade inte ens valt alternativet ‘hemleverans’. I detta fall är PostNord och USP lika goda kålsupare (visserligen är väl USP alltid hemleveran, men varför inte avisera?) Varför gör de så? (Paket som skickas via PostNord till utlämningsställe aviseras dock när de kan avhämtas.)

    • Victoria says:

      Jamen JA. Rek är ju viktiga grejor. Allra mest irriterande att man inte kan välja bort dem, för då behöver de ju inte skärpa sig.

  • Thord says:

    Morrn.
    Jag är inte förvånad över att någon har öppnat paketet, men jag är förvånad över fräckheten att skicka det tomma paketet vidare! Jag måste ju säga att det tar fräckheten till nya höjder…
    Varför jag inte är förvånad kanske du undrar? Jag har en massa inside info om hur det går till på många terminaler…
    Mitt tips är att du kontaktar en advokat, en duktig sådan. Det är ju upp till postnord att bevisa var det står i villkoren att det måste finnas orginalkvitto att visa upp om det uppstår problem.

    • Victoria says:

      Godmorgon 🙂 Jag är inte heller förvånad. Men det är lagom fräckt att skicka det vidare. Jag har kvar kuvertet hemma ifall de skulle komma på bättre tankar, det syns rätt tydligt att någon varit inne med sina klåfingrar.

  • Anna i Malmö says:

    Eller så skickar du Aschberg på dem. Seriöst, han skrämmer skiten ur mig.

    • Victoria says:

      På riktigt? Det är inte alls läge att säga att jag är lite lite kär i Aschberg då eller? Han var ju så rasande arg på 80-talet och 90-talet att jag faktiskt tycker att han är rena rama nallebjörnen nu. Och så är han lite snygg med. Sverker däremot, han skrämmer skiten ur mig.

  • Ewa says:

    Alltså jag kollade lite på deras FB-sida, det går att betygsätta dem där, en etta givetvis (finns inte minus) och sedan lägga in en kommentar där, förslagsvis kopiera in ditt långa och målande inlägg ovan. Om det nu hjälper, alla som skrivit där är ju sjukt missnöjda

    • Victoria says:

      MORR! Var det samma FB-sida som jag hittade? Som hade cirka 89 personer som gillade sidan. De verkar inte vara särskilt aktiva på sociala medier överhuvudtaget? Kanske för att alla hatar dem? 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.